Friday, February 15, 2013

Rejim Penjaga Kulit Muka Saya

Bismillahirrahmanirrahim

///

Assalammualaikum,

As seen on TV title, kali ni saya nak kongsi pasal my skin care yang boleh dikatakan best jugak.

Best sebab it suit my skin yang adakala kering gatal berkuping tang dagu, sesekali jerawat menjengah pipi dan dagu, kadang-kadang licin berminyak pun iye juga. Amekkaw semua pakej kulit tak sihat ada kat aku. Tapi my major problem is dry skin at my chin yang selalu berlaku once a month. Kadang severe sampai pedih, kadang baik dia kering manja je. Saya suspect ini angkara hormon. Hurm?

Nak dijadikan cerita, akhir bulan lepas kejadian kulit kering yang severe datang menyerang. Menakutkan. Itu yang tak pasal-pasal beli satu set rejimen penjaga muka. Tapi tak beli sekaligus. Beli sikit-sikit. Lama-lama teruja, eh, saya dah ada satu setlah! Dah lama tak pakai skincare secara satu set. Tu yang peghak.

Jadi tanpa membazir masa yang lebih mahal dari emas yang kini tidak menentu harganya, perkenalkan ini penjaga kulit muka saya sekarang. Ini dia Rejimen Askar Penjaga Muka saya --- COSMODERM.


Alkisahnya, tertarik dengan produk ni masa tahun lepas, sebab kulit kering jugaklah. Tengok testimoni macam best. Ada cap halal lagi. Malaysian brand. Dan yang paling best ia mampu milik; tak murah dan tak mahal sangat. So bermula dengan BB Cream, pastu beli cream, pastu beli exfoliating gel yang tiada dalam gambar diatas, pastu beli pencuci muka dan akhir sekali baru toning lotion aka toner.

So far saya bagi 3 bintang dari 5 bintang untuk produk ni.

3 bintang sebab sekarang tengah ambil Kolagen dan VCOA Treenea juga. Hehe
So both ni pun mungkin ada menyumbang ke arah kelembapan kulit.
Jadi tak dapat nak bagi 5 bintang.
Tapi memang puas hati pakai produk ni.
Siapa ada masalah kulit macam saya, saya rekomen cuba Cosmoderm set Vitamin E dengan minyak rosehip ni.
Product with quality.
InsyaAllah :)

Oh ya, kalau berminat nak beli online, nah, silakan membeli-belahlah di sini, COSMODERM.

///

Alhamdulillah.



No comments: